بلاگ

بهترین لوپ دندانپزشکی کدام است؟

بهترین لوپ دندانپزشکی کدام است؟ لوپ‌ هایی که برای دندانپزشکی استفاده می‌ شود مدل‌ های مختلفی دارند و به وسیله کمپانی های مختلفی تولید می‌ شوند. برای آن که بتوانید بهترین نوع لوپ دندانپزشکی را انتخاب کنید، قطعاً توجه به برخی از ویژگی‌ ها از جمله عملکرد و کارایی بالای آن و برند سازنده بسیار مهم است. در این راستا کمپانی های زیادی انواع لوپ را تولید کرده‌ اند که گاهی اوقات انتخاب کردن یک لوپ با کارایی خوب و بالا یکی از مهم‌ ترین انتخاب‌ ها در روند دندانپزشکی می‌ باشد. اما گاهی نیز انتخاب برند مورد نظر جهت خرید لوپ سلیقه‌ ای است. در این مقاله چند نمونه از بهترین لوپ‌ های دندانپزشکی را معرفی می‌ کنیم.

آشنایی با بهترین لوپ دندانپزشکی

برندهایی که در زیر از آن ها نام می‌ بریم با کیفیت‌ ترین و کارآمدترین لوپ‌ های دندانپزشکی را تولید کرده‌ اند که بسیاری از آن ها در بازار موجود هستند که در این مقاله، به معرفی هر یک می پردازیم:

همچنین: خرید تجهیزات مطب و کلینیک دندانپزشکی

  1. لوپ دندانپزشکی اورنج دنتال

لوپ TTL اورنج دنتال Orange Dental محصول بسیار با کیفیت تولید کشور آلمان است که به عنوان سبک‌ ترین نوع لوپ شناخته شده است و وزنی برابر با ۳۲ گرم دارد. وزن پایین لوپ، در مواقع استفاده طولانی و مداوم آن اهمیت پیدا می‌ کند. لنزهای استفاده شده در آن نیز محصول شرکت بزرگ زایس است که بهترین و بالاترین کیفیت را برای لنزهای تولیدی خود لحاظ کرده است. حتی قیمت این نوع از لوپ ها در مقایسه با انواع دیگر و کیفیت خوب آن بسیار مناسب می‌ باشد.

فریمی که در این نوع لوپ به کار رفته است توسط شرکت آدیداس تولید شده و در بالاترین سطح کیفیت قرار دارد. به طوری که بهترین ارگونومی را در اختیار دندانپزشک می‌ گذارد. بزرگنمایی این دسته از لوپ‌ ها به صورت ۲.۷ و یا ۳.۳ است که پرکاربردترین و عمومی‌ ترین نوع بزرگنمایی است.

بهترین لوپ دندانپزشکی

  1. لوپ یونیوت

این لوپ توسط کشور ایتالیا تولید شده است و از محبوب‌ ترین لوپ‌ ها در دنیا می‌ باشد. بزرگنمایی آن متفاوت است و از خاص ترین ویژگی‌ های آن این است که بر روی دسته فریم مشخصات فردی دندانپزشک درج شده است. بزرگنمایی قابل توجه این نوع لوپ بین ۲ تا ۶ است که مزیت خوب این دسته از لوپ ها محسوب می‌ شود.

  1. لوپ دکتر کیم

این نوع از لوپ توسط کشور کره جنوبی تولید شده است و یک ساختار متفاوت نسبت به دیگر لوپ‌ ها دارد. این مدل از لوپ‌ ها برخلاف دو نوع معرفی شده، هیچ فریم عینکی ندارد و ساختار آن به صورت کلاهی می‌ باشد. یعنی دندانپزشک می‌ تواند آن را به صورت کلاهی روی سر قرار دهد. در قسمت انتها و پشتی آن نیز باتری وجود دارد که برق مورد نیاز لایت آن را تامین می‌ کند. یکی از دلایل محبوبیت لوپ DR KIM هدلایت آن می باشد.

همچنین: خرید رادیوگرافی واتک

  1. لوپ بلمونت

این لوپ محصول کشور ژاپن است و میدان دید و کیفیت لنز بسیار بالایی دارد. لوپ بلمونت دارای فریم عینکی است که در سری جدید آن تغییراتی در این قسمت صورت گرفته است. اما یک مشکل بزرگ دارد و آن هم وزن سنگین آن است. به طوری که در صورت استفاده بی‌ رویه و طولانی مدت موجب خستگی دندانپزشک خواهد شد.

  1. لوپ پریزماتیک

نسل جدید لوپ‌ ها با نام پریزماتیک وارد بازار شده‌ اند که زاویه شکست بیشتر و بزرگنمایی بالاتری در مقایسه با مدل‌ های دیگر دارند. البته این مدل از لوپ‌ ها نیز مانند لوپ‌ های بلمونت وزن سنگین دارند، اما به دلیل زاویه شکست بالا مورد توجه بسیاری از دندانپزشکان قرار گرفته است. به طوری که دندانپزشک با استفاده کردن از این نوع لوپ نیازی به خم شدن بیش از حد معمول طی عمل‌ های جراحی طولانی نخواهد داشت. برند یونیوت یکی از برندهای بسیار معروف است که مدل‌ های مختلف لوپ پریزماتیک را تولید کرده است.

همچنین: خرید اتوکلاو وسون

راهنمای خرید لوپ دندانپزشکی

لوپ‌ هایی که به توضیح آن ها پرداختیم جزو با کیفیت‌ ترین و البته پر استفاده‌ ترین لوپ‌ ها در حوزه دندانپزشکی هستند. اما بهتر است که در هنگام خرید هر نوع لوپی به ۴ فاکتور اصلی زیر توجه داشته باشید:

  • رزولوشن و وضوح لنزها
  • عمق دید
  • میدان دید
  • بزرگنمایی لنز

البته علاوه بر این عوامل برخی دیگر از عوامل نیز مانند نحوه طراحی، وزن لوپ، دید بهتر و زاویه میل مناسب در انواع لوپ‌ ها قابل توجه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *