بلاگ

موتور ایمپلنت دندانپزشکی چیست

موتور ایمپلنت دندانپزشکی برای سوراخ کردن استخوان و قرار دادن ایمپلنت دندان استفاده می شود. شما می توانید اکثر موتورهای ایمپلنت را با یا بدون هندپیس همراه انتخاب کنید.

موتورهای دندانی برای جراحی ایمپلنت دندان ضروری هستند، و به مته هایی که استخوان را برش می دهند، نیرو می دهند.

موتور ایمپلنت ها دستگاهی الکتریکی هستند و برای انجام جراحی و کاشت ایمپلنت های دندان مورد استفاده می باشند، که دندانپزشکان متخصص ایمپلنت از آن استفاده می کنند.

 

 

برای کاشت دندان با کیفیت، در کنار دندانپزشکی مجرب و زبردست به دستگاهی مناسب و با کیفیت هم نیاز هست، که عملا بدون استفاده از دستگاه ایمپلنت جراحی غیر ممکن می باشد.

این دستگاه از 4 جز اصلی تشکیل شده است:

اجزای موتور ایمپلنت جراحی:

کنسول مرکزی: با استفاده از کنسول مرکزی می توان تنظیمات و کنترل دستگاه را انجام دهید.

پدال کنترل: جهت خاموش کردن دستگاه می باشد، و همچنین با استفاده از مدل های چند منظوره کنترل سرعت، گشتاور، جهت و انتخاب برنامه های پیش فرض امکان پذیر است.

میکروموتور: قدرت لازم برای حرکت آنگل ایمپلنت را فراهم می کند.

آنگل ایمپلنت: از مهمترین اجزا ان می توان به آنگل ایمپلنت اشاره کرد، که معمولا دارای نسبت های 16:1 ، 32:1 و 21:1 می باشد. که این اعداد نشان دهنده میزان سرعت به گشتاور (torque) می باشد.

مهم ترین ویژگی هایی که در انتخاب یک موتور ایمپلنت مناسب باید در نظر گرفت، کنترل خوب گشتاور کاشت ایمپلنت و قابلیت اطمینان بالای آن است.
همچنین موتورهای ایمپلنتی وجود دارند که در آنها می‌توانید توالی‌های فرز را برای انواع مختلف ایمپلنت‌ها انتخاب نمایید. و سایر ویژگی‌هایی که می‌توانند فرآیند کاشت ایمپلنت‌ها را تسهیل کنند، از قبل پیکربندی کنید.

مزایای استفاده از موتور ایمپلنت

یک موتور ایمپلنت دندانی، که بعنوان فیزیودیسنسر نیز شناخته می شود به حفظ گشتاور و سرعت ثابت، برای قرار دادن ایمپلنت بدون زحمت و دقیق کمک می کند.

تفاوت بین ابزارهای دستی سنتی و دستگاه های موتوردار قابل توجه است. کنترل ابزارهای دستی ممکن است دشوارتر باشد، که منجر به افزایش خطر آسیب یا شکست در طول یک روش می شود. در مقابل، دستگاه‌های موتور محور دقت و کنترل بیشتری را ارائه می‌دهند، و خطر آسیب را کاهش می‌دهند و میزان موفقیت این روش را افزایش می‌دهند.

این موتورها به طور خاص برای استفاده در روش‌های کاشت دندان طراحی شده‌اند و نسبت به ابزارهای سنتی دستی مزایای زیادی دارند.

یکی از مزایای اصلی استفاده از موتور ایمپلنت دندان بهبود دقت و کنترل است.

موتورها قادرند سرعت و گشتاور مته را به طور دقیق کنترل کنند. و خطر آسیب به بیمار را کاهش داده و میزان موفقیت عمل را افزایش دهند.

علاوه بر این، موتورهای ایمپلنت برای کار یکپارچه با انواع ماشین‌های ایمپلنت جراحی طراحی شده‌اند و به دندانپزشکان اجازه می‌دهند بهترین راه‌حل را برای عمل خود انتخاب کنند.

 

 

و در نهایت؛ برای خرید موتور ایمپلنت و جراحی بهتر است این محصول را از مجموعه های تجهیزات مطب و کلینیک دندانپزشکی معتبر تهیه نمایید. که تمامی محصولات خود را با ضمانت و قیمت منصفانه ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *